בעלי עסקים - הצטרפו ללא עלות והתחילו למכור שוברי מתנה ❤️ להרשמה לחצו כאן

טיפים לעסקים קטנים במהלך משבר הקורונה

סשן לייב בפייסבוק מתחילת הסגר השני - איך לגלוש על הגל השני של הקורונה


איך לגלוש על הגל השני של הקורונה?


כאשר הגיע הגל של קורונה הראשון, זה היה צונאמי הרסני להמון עסקים.

התקופה היתה לא קלה להמון עסקים בארץ ובכל העולם, שהביאה למפולת של אלפי עסקים ולהפסדי ענק בכל ענפי התעשיה האפשריים.

כעת, מעל לחצי שנה מתחילת משבר הקורונה, כולנו מבינים כי מדובר במשבר מתמשך ושעל כל עסק להגיב אליו ולהיערך באופן מתמיד לאפשרות של סגר נוסף או הגבלות חדשות.

 

צילמתי את הסרטון הנ"ל יצא כאשר שבוע לפני הסגר הבנתי שאפילו חברים קרובים שלי, שברובם עצמאים ובעלי עסקים פרטיים, לא מוכנים בכלל לתקופה הקרובה. לא נפשית ולא לוגיסטית. יש המון בלאגן והמון המון לחץ, במיוחד עם החגים והילדים והמשפחה והתכנונים וכו' וכו'...

פעמים רבות כל מה שנדרש על מנת להיערך לתקופות מאתגרות שכאלו זה קצת סדר וכמה טיפים, ולכן ריכזתי עבורכם כאן מספר צעדים ונקודות למחשבה שבתקווה יוכלו לסייע לרבים מכם בהיערכות להמשך ההתמודדות עם משבר הקורונה.

איך להכין את הגלשן הטוב ביותר לקראת הגל הבא?


1. הכינו מוצרים שיתאימו לרוח התקופה.

למשל: אם יש לכם חנות בגדים - אולי בגדים ביתיים נוחים לעבודה מהבית.

מסעדנות - נסו לשים דגש על "אוכל בריא עד הבית", כי הגל הקודם גרם לכולנו קצת להגזים...

 

2. הכינו אפשרויות שילוח.

צרו כבר עכשיו קשר עם חברות משלוחים, עשו סקר שוק, בידקו אופציה לקחת עובד שליח משלכם, או אולי עד כמה בני המשפחה או חברים יוכלו לסייע עם שליחויות פה ושם ואולי להרוויח קצת על הדרך.

 

3. שפרו את יכולות התקשורת הוירטואלית שלכם.

ראינו ששרדנו את הגל הראשון עם המון תקשורת וירטואלית, ולכן נכון להיערך גם להמשך במסגרת תחום זה. תוכלו כבר עכשיו להכין את הלקוחות הקבועים לתקשורת המבוססת על כך - העמוד שלכם ב"שכונתי" יוכל לעזור מאוד בכך.

תוכלו גם לבצע מדי פעם שיחת וידאו קצרה במקום הודעת ווטסאפ - הלקוחות ישמחו לראות אתכם ולשמוע מכם.

 

4. מנפו את המשבר לשיפור קשרי הלקוחות שלכם.

בטוח שמעתם את הטיפ החשוב הבא - בזמן קורונה חשוב להיות בקשר עצים עם הלקוחות שלכם, להראות אכפתיות ולשלוח להם "מה שלומך".

אז נחשו מה? זה נהדר לא רק בזמן המשבר ממש, אלא בכלל.

תקופת הסגר זו הזדמנות מצוינת לסדר את פרטי הקשר של הלקוחות שלכם ולשפר באופן תשתיתי את דרכי התקשורת שלכם איתם. תוכלו לאסוף כתובות מייל ולהגדיר מתי לשלוח הודעות ועל מה, לפתוח קבוצת ווטסאפ לעדכונים וכמובן לוודא שכולם עשו לייק לעמוד שלכם בפייסבוק.

 

5. הראו ללקוחות שלכם שביצעתם התאמות למצב החדש ושאתם דואגים להם.

זה לא כל כך משנה איך אתם תופסים את חומרת המצב או את קטלניות הנגיף, כי אנשים אחרים כנראה דואגים מכך מאוד, וזה כולל את הלקוחות שלכם, הספקים והקולגות.

אז דאגו להרגיע אותם ולהראות שאתם נוקטים צעדים מהותיים במטרה לשמור על בריאותם של הלקוחות ועל עמידת העסק בתנאים הנדרשים ממנו על פי חוק.

לצד זאת, זיכרו שאתם לא צריכים לקבל התנהגות שלא מקובלת עליכם, גורמת לכם לאי נוחות בעסק או מהווה הפרה של התקנות - גם אם מדובר בלקוחות.

 

6. מעבר לדיגיטל!

הקשר האישי עם הלקוחות עדיין יכול להישמר גם אם נעבור לדיגיטל, ולא משנה באיזה ענף העסק שלכם נמצא.

יש המון דרכים לעשות את זה וזה אפשרי מאוד.

אז אם עדיין אין לכם מכירה אונליין של השירותים שלכם, עמוד פייסבוק רלוונטי ומעודכן, אתר פעיל או כל מידיה דיגיטלית אחרת - זה הזמן!

גם כאן העמוד שלכם ב"שכונתי" זו התחלה לא רעה בכלל :)


גלים יכולים לשבור אותנו, אבל אפשר גם לגלוש עליהם.

זה הזמן של כולנו לבחור את הגלשן שלנו, ללמוד איך לחתור כמו שצריך ומתי התזמון הנכון לעלות על הגלשן.

נצלו את התקופה הזו לחזק את העסק שלכם ולהיערך להמשך - זה בידיים שלכם.


הכותבת היא יועצת מומחית להתייעלות אישית ועסקית.

למידע וטיפים נוספים בקרו בעמוד הפייסבוק שלה: @MariaB.ConnectTheDots

או כתבו לה למייל: mariabakh999@gmail.com

השאירו תגובה

שימו לב, תגובות צריכות לעבור אישור לפני פרסומן